Direktlänk till inlägg 23 april 2009

stor skillnad på de båda serierna !?!?! del 2

Av gurun - 23 april 2009 21:43

Efter att förmodligen gett lite klarhet i den östra serien och lagen där och varöfr ja tror de båda serierna är rätt jämna så ska ja ge mig på den västra som också verkar bli en mycket bra serie....


.....Vi har Gränna som lever mycket på Wandeby och när han är med så är man ett bra division fyra lag, när han inte är med är de ett sämre lag så gäller att få med han i matcherna, gränna ligger också grymt bra till geografiskt för att få lite nya spelare nu under sommaren,

I Jönköpingstrakten finns ungefär lika mycket innebandyspelare som sandkorn i sahara....


.....Vi har Forserum som gjorde en bra säsong förra året och de sägs att de satsas rejält där uppe, de har 3-4 riktigt bra spelare och får man behålla dessa och krydda med några så blir de ett riktigt bra lag i fyran, har inte hört något om att några ska lämna.....


....Vi har teleborg som har bra gamla div.1/elitseriespelare som när dom är med är ett av de bättre lagen, när de inte är med försämras de givetvis men kortsiktigt är teleborgs koncept bra men långsiktigt håller de inte att bara ha ett a-lag.....


.....Vi har Moheda som ALLTID är ett topplag, nu har de bästa alvesta spelarna också kommit till Moheda och de tappar sällan några spelare men nu har man tappat reszke men de sägs att de kan bli någon hemvändare till moheda och de kommer bli att räkna med. Dags för flink att efter några års jobbande att ta tillbaka moheda till trean...


......Vi har bodafors som om hanno och rehn fortsätter kommer ta poäng avm ånga lag, något topplag ska man inte bli om de inte blir så att Ström och några till som de ryktas om på gästboken vänder hem från stockaryd, inga slagpåsar men inget topplag säger jag.


.....Vi har gnosjö som ja tror hade kunnat gå jäkligt bra om inte riktiga herrlaget i klubben IBK åkt ur tvåan men nu känns de som att stommen i gibf borde vilja spela trean hellre än fyran och frågan är hur mycket de kommer påverka, känns som de kan bli svårt att locka spelare till ett herrlag i treans farmalag, nja blir ett tungt år....


.....Vi har Öjaby, farmalag till Växjö Vipers som jag ser som storfavoriter med tanke på fjolårsssäongen, hade man inte kollapsat totalt (orutin?) i slutet så hade man joggat hem den serien, ledde stort med bara några matcher kvar men vad hände sen....nu får man behålla stommen och lär till skillnad från gnosjös farmalag ha lätt att få spelare till sig i området, sista chansen tränare Gustafsson?


.....Vi har Kvillsfors som ja från början trodde skulle gå bra och kanske bara tappa Rodevald men med kallabalik internt i klubben så råder spelarflykt, kan man hålla kvar de som inte lämant nu kan man bli en outsider, tappar man ännu mer kan de gå riktigt illa.....dock har man spelare som spelat trean iår som inte kommer lämna, hur långt räcker de?....kan räcka...behöver inte räcka....


......Vi har Ingelstad som enligt hemsidan gjort klart med ett antal starka nyförvärv och hemvändare,här hittar jag en rejäl outsider, bra förvärv i framförallt Viktor från Karlshamn och Reszke från moheda (Blev precis som jag trodde liv om denna övergången,har av mohedabor kallats bland annat Äckel redan, se forum)...Gäller dock att tränaren hitta bra roller och de brukar ta ett tag för ett lag med många nya namn att spela ihop sig....lets see!


.....Vi har Värnamo som fått en ny seriös tränare som fått framförallt ett bra nyförvärv i Amnebrink som kommer göra mycket poäng, även Andreas Johansson är ett bra nyförvärv och med dessa i de unga Värnamo kan även de få till de, dock ett litet frågetecken på att de kanske är lite för ojämna, men kommer bli bättre än förra året.


...Vi har till sist mariannelund som gjorde en fin första säsong i fyran, även de lite ojämna men med Jimmie Johansson och en del andra poängplockare kvar i klubben samtidigt som de kan tillkomma någon/några från degraderade Vimmerby och Craftstaden, gör det de och man får behålla så kommer de gå ännu bättre till hösten.



sisådär ja, hoppas de är några som får lite bättre koll nu och förstår att de är två bra serier iår och inte en, Östra tror ja som sagt blir lite jämnare men toppen i västra tror jag blir minst lika bra.

Kom gärna med funderingar.....sov gott mvh gurun....






 
 
Ingen bild

maisare

24 april 2009 00:22

kul läsning!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards