Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Tips omgång 2 !

Av gurun - 1 oktober 2009 20:45

Ja inte hänt något vidare nu i veckan, hörde de va ca 350 på derbyt fliseryd-höjdarna dock! Maffigt!


kul med mycket inkomna tips, känner att jag kommer få de riktigt svårt och knäcka alla dessa resultat men tror fortfarande på mig som segrare till juluppehållet.....


....Kommer en ny fråga inom närmsta dagarna!


Här kommer mina tips!


Norra serien:


Bodafors - Väckelsång 6-5

Kommer bli en jämn match skulle jag tro, kan passa väckelsångs krigare med liten plan då de inte lär bli mycket skönspel vilket brukar gynna väckelsång, Bodafors vinner pga att de har mer målskyttar men de blir inte enkelt.


Teleborg - Forserum  4-6

Två lag som kommer från knappa förluster, Forserums förlust mot gränna kom lite som en chock, är gränna bättre än vad man tror eller är forserum sämre? Här tror jag man drar längsta strået på ren vilja, sevenfelt tremålsskytt?


Gränna - Gnosjö IBF  5-7

Två lag som mer eller mindre skrällde i sin premiär, då va gnosjö förstärkt med några gibkare men det kan inte gjort allt, Gränna har ett par vassa scorers som wandeby och inte minst karlsson som gjorde 5 poäng i första matchen, Tror dock gnosjö är snäppet bättre...


Värnamo - Wrigstad  7-3

Spännande match på förhand som är sevärd! Nu får värnamo en rejäl värdemätare istället för kvillsfors som verkar lika tunna som jag nämnt, värnamos jämna och rutinerade lag tror jag är fyra mål bättre än ett ojämnare wrigstad..


Ingelstad - Mariannelund  6-2 

Mariannelund vann knappt mot teleborg i premiären och får här en mycket tuffare uppgift då man möter ett revanschsuget hemmalag, Ingelstad blev grymt förvånande nollade i premiären men här tror jag deras duktiga målskyttar får revansch liksom hela laget mot ett svagare motstånd...



Södra serien!


Ariel - Borgholm  3-11

Här ska det vara klar klassskillnad, Ariel fick en gratisbiljett och jag tror man går en grymt tuff säsong till mötes trots sin lillepyttehall man drar fördel av, här tror jag Borgholm drar iväg mot slutet och visar klass!


Höjdarna - Ryd   6-6

Här tror jag de blir jämnt, Ryd hade tuffast möjliga premiär men gjorde inte bort sig, höjdarna hade även dom en tuff premiär och förlorade även dom, hade man kunnat skulle jag helgarderat här....


Hovmantorp - Färjestadens IBF  5-6

Hovmantorp gjorde en bra premiär uppe i borgholm och förlorade bara med tre bollar, färjestaden gick på pumpen mot Älmhult i en match ja trodde man skulle vinna, tror på en flygande start av hovmantorp men till slut kommer ne vändning av IBF


Olofström - Nybro  8-3

Olofström kommer vinna frågan är med hur mycket, tror nybro kan stå emot länge och har ett bra grundspel men har inte alls samma kapacitet som olofström vilket kommer ta ut sin rätt, Olofströms segertåg går vidare och lär inte ta slut på ett tag..... 


Älmhult - Kalmar 8-2

Ber om ursäkt för jag glömde denna matchen, Här tror jag på klassskillnad igen, Älmhult fick en bra start och lär ha stort självförtroende och har ett par duktiga målskyttar och en riktigt bra målvakt som kommer göra det surt för kalmar att komma till ikealand, säker älmhultsseger!



En mycket rolig innebandyhelg står för dörren och förhoppningsvis får man lite klarhet nu i var lagen står efter två omgångar, premiärer är alltid premiärer men nu är serien igång på allvar!


 
 
Ingen bild

Knurt

2 oktober 2009 07:28

Eftersom du inte vågar tippa matceh Älmhult-Kalmar, så gör jag det :-)
Älmhult starka hemma i IKEA borgen, vinner klart med 6-1.

 
Ingen bild

ss

3 oktober 2009 01:55

KALMAR IBK HAR KNUTIT TILL SIG DEN DUKTIGE CENTERN ERIK LINDGREN, LAGOM TILL SERIEPREMIÄREN! TROR DÄRFÖR PÅ KIBK-SEGER

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards