Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

det vinnande tipset omgång 3!

Av gurun - 7 oktober 2009 14:02

Ja omgång tre börjar som ni så glatt påpekat redan ikväll och det med en väääldigt tidig seriefinal i den västra serien mellan seriens två ända fullpoängare Gnosjö och Värnamo! Spännande! Här kommer mitt tips för de båda serierna, observera att matchen Kalmar-Ariel tippas också denna gång då vi hoppade över den i första omgången för att den spelas nu till helgen.


Gnosjö IBF - Värnamo  6-4

Här tror jag på en liten "skräll" om man ska kalla det så, har sett på SMIBF att gnosjö har ett ännu starkare lag med än vad man hade i premiären på hemmaplan och jag tror fördelen av hemmaplan kommer avgöra, kan gå hur som helst men målvakt Sighblad blir matchvinnare för GIBF som tar tredje raka.


Kvillsfors - Ingelstad 4-7

Kvillsfors spelar sin andra match nu och blev nollade i premiären av ett bra värnamo, här kan man ha chans men ska egentligen inte ha det då Ingelstad fick rejäl islossning senast och ledde med 9-1 efter två perioder mot Mais, Tror ingelstads spetskompetens blir avgörande.


Mariannelund - Bodafors  3-8

Mariannelund hade inget att säga till om i bortamtchen mot ingelstad, Bodafors förlorade hemma mot väckelsång i en match som kunde gått precis hur som helst (som de flesta matcher i den hallen). Här är det klasskillnad och endast underskattning kan stoppa bodafors.


Väckelsång - Gränna  7-2

Väckelsång som jag för ett tag sen inte trodde på i den andra serien kommer nu förstärkta och bättre till den västra serien där man kommer bli farliga mycket beroende på om Bohlander/Nilsson producerar, hemma är man erkännt svårslagna och gränna har en lång tung resa i benen och kommer få åka hem tomhänta....


Wrigstad - Teleborg 8-4

Wrigstad har fått tuffast tänkbara start men mot två topplag i värnamo och bodafors, här tror jag man tar sin första seger tämligen enkelt då teleborg alltid har ett sämre lag på bortaplan än hemma, Johnsson/Sjögren avgör denna matchen ganska snabbt.


Södra.....


Nybro - Ariel 7-2

Nybro som bara spelat en match och det mot tuffast tänkbara motstånd nere i olofström och fick bara stryk med fyra bollar kommer vinna rätt enkelt, Ariel har även de bara spelat en match och fick även dom stryk mot ett bra lag men i O-G hallen är nybro starka och vinner.


Borgholm - Höjdarna 8-5

Borgholm har tagit två segrar dock utan att övertyga för mycket, Höjdarna är farliga frammåt och vinner mycket på sin hemmaplan men kommer få det tuffare på bortaplan iår, Hultenius/Petersson har mycket riktigt producerat som man skall och här tror jag på 3-4 poäng var.


Ryd - Älmhult  6-7

Ryd va aldrig riktigt nära varken mot olofström eller höjdarna i sina två första matcher, älmhult har full pott efter en stark seger på öland mot färjestaden och sedan hemma mot kalmar, kommer bli jämnt här och ryd säljer sig fruktansvärt dyrt hemma men tror rutinen avgör tillslut, hade man kunnat helgardera hade jag gjort det alla dagar i veckan....


Fliseryd - Hovmantorp 11-5

Fliseryd verkar bättre än jag trott och har ett rutinerat och starkt lag, hovmantorp har mött borgholm och färjestaden och kammat noll, brakade ihop fullständigt hemma mot fibf senast och här blir det nog inte enklare, Jonsson, Ljungberg, Karlsson och company kan få det kul här så tror på stor segermariginal då man e bra hemma.


Färjestaden - Olofström 5-9

Färjestaden kom igen efter förlusten mot älmhult och körde över hovmantorp, nu möter man kanske tidernas bästa division fyra lag och ska inte ha mycket att sätta emot, Pakkala/Mikkonens/Andersen/Mrsa är spelare som håller division 2 klass utan problem och det kommer visa sig, även bra juniorer som slussats uppverkar tagit chansen och här vinner man trots bra motstånd.


Kalmar - Ariel 5-3

Blir nog jämnt här i ett tidigt bottenmöte och tror kalmar klarar sig pga sin hemmaplan och större plan än vad Ariel är vana vid, Kalmar fick ändå "bara" stryk med 7-3 i Ikea-hallen i Älmhult så man bör ha starkare lag än Ariel och vinner knappt.




såååå, sätt igång och tippa nu här i kommentarfälten så ska vi se om ni kan råpå mig! Och glöm inte, vid lika vinner jag så ingen mening att kopiera mitt ; )



Ny omröstningsfråga nu också!

 
 
Ingen bild

GI

7 oktober 2009 15:08

Knektarna vinner lätt mot värnamo .
Mitt tips 7-1 !!!!!

 
Ingen bild

Jerry, västra serien

7 oktober 2009 23:03

Skiter i Gnosjö-Värnamo, med tanke på att den är färdigspelad nu, 6-3.

Kvillsfors - Ingelstad 4-8
Mariannelund - Bodafors 4-6
Väckelsång - Gränna 7-8
Wrigstad - Teleborg 4-4

 
Ingen bild

Bollkallen

7 oktober 2009 23:41

Nybro - Ariel 8-3
Borgholm - Höjdarna 6-3
Ryd - Älmhult 5-8
Fliseryd - Hovmantorp 7-2
Färjestaden - Olofström 4-10
Kalmar - ariel 6-3

 
Ingen bild

FORZA RYD!

8 oktober 2009 14:48

Vi kommer knäcka Älmhult imorgon! FORZA RYD!

 
Ingen bild

uno

8 oktober 2009 17:46

Nybro-Ariel 7-5
Borgholm-Höjdarna 6-2
Ryd-Älmhukt 4-4
Fliseryd-Hovmantorp 13-1
Färjestaden-Olofström 5-4
Kalmar-Ariel 3-6

 
Ingen bild

Melker

8 oktober 2009 21:56

Kvillsfors - Ingelstad 4-6 (Kvill rycker upp sig, men Regin avgör)
Mariannelund - Bodafors 5-3 (Boda ojämna, MAIS hemmastarka)
Väckelsång - Gränna 7-7 (svängigt värre när Väckelsång lirar)
Wrigstad - Teleborg 8-6 (Pierre avgör)
------------------------------------------------------------------
Nybro - Ariel 11-4(Överkörning, Nybro revanschsuget)
Borgholm - Höjdarna 7-5(Hultenius o hemmaplan avgör)
Ryd - Älmhult 4-3(tråkiga Älmhult förlorar en jämn match som kapten eriksson avgör)
Fliseryd - Hovmantorp 8-4 (kan sluta med lekstuga för Jocke Jonssons lina)
Färjestaden - Olofström 7-6(FIBK är en joker med spännande lag o Mikkonen:s/Pakala o co kommer ner på jorden igen)
Kalmar - ariel 4-4 (svag match där bägge behöver vinna)

 
Ingen bild

gnosjö

8 oktober 2009 22:05

Bra tippat på Gnosjö-Väranmo matchen! Vi ägde första perioden & andra hade vi också bra kontroll över. Värnamo tog dock över spelet i tredje. Dock en rättvis seger!

 
Ingen bild

white ninja

9 oktober 2009 21:51

Måste bara meddela att Nybro Körde över Ariel med 14-2,
Det är bara att gratulera =).

 
Ingen bild

white ninja

9 oktober 2009 21:52

Måste bara meddela att Nybro IBK körde över Ariel med 14-2
Det är bara att gratulera!!!

 
Ingen bild

chips är gott

9 oktober 2009 22:05

14-2 Nybro IBK - IF Ariel

 
Ingen bild

Emil

9 oktober 2009 22:28

Nybro - Ariel
14 - 2

 
Ingen bild

Nybro Innebandy

9 oktober 2009 23:09

Slutresultat: Nybro IBK-IF Ariel 14-2.

 
Ingen bild

Ragnar

10 oktober 2009 11:26

Borgholm - Höjdarna 2-6

 
Ingen bild

Rasko

10 oktober 2009 12:41

Kan någon hjälpa Bosse?

Nytt inlägg ute nu!

http://barnarpsbloggen.blogg.se/

 
Ingen bild

Undrande

10 oktober 2009 14:46

Nån som vet hur det gick mellan Nybro och Ariel?

 
Ingen bild

...

11 oktober 2009 01:28

de där höjdarna visar än en gång att gris innebandy slår ett välspelande lag. springa, slå, vilja, skjuta + en stor jävel i målet gör att man kan vinna matcher mot lag som egentligen är betydligt bättre än de själva!

 
Ingen bild

Mattias

11 oktober 2009 11:22

Fliseryds IBK - Hovmantorps GOIF 7-4

 
Ingen bild

Hovet

11 oktober 2009 12:08

hovet borde nog övertala Peter Andersson o börja spela igen har rutin i massor

 
Ingen bild

Professorn

11 oktober 2009 17:39

Kalmar IBK-IF Ariel 1-8

 
Ingen bild

MG

11 oktober 2009 18:25

Rätt Hovet!
Dessutom borde dom spela med mer folk så att dom orkar i 60min.

 
Ingen bild

Mattias

11 oktober 2009 18:49

Färjestaden IBF - Olofströms IBK 4-6

 
Ingen bild

fibk:are

11 oktober 2009 20:44

domarna i matchen mellan fibk-oibk var det sämsta jag har sett under min innebandykarriär!

 
Ingen bild

Åskådare

11 oktober 2009 21:07

Färjestaden-Olofströms IBK 4-6
Olofström hade 24 utvisningsminuter Färjestaden 2min
Förra hemmamatchen färjestaden hade mot älmhult så hade
älmhult 16 utvisningsminuter! Samma hall, samma Domare!
Säger det nåt eller????

 
Ingen bild

Iron Man

11 oktober 2009 21:33

Snacka om svägning.. 2-14 mot Nybro och sedan vinst mot kalmar med 8-1

 
Ingen bild

HKF

11 oktober 2009 22:14

Hahaha "..."
Vad bittra alla är när dom förlorar. "Vi va egentligen bättre men förlorade ändå" snacket börjar bli uttjatat.
Matchen mellan Borgholm och Höjdarna var spelmässigt jämn och det var helt klart 2 st bra och "spelande" lag som möttes. Matchen avgjordes på att Höjdarna har en grym målvakt och att man är kyligare i avsluten. 2-6 var helt rättvist.

 
Ingen bild

Kaxiga höjdare

12 oktober 2009 11:02

Skämms ni inte när folk kommer och spelar i eran hall? Nu vann ni iofs på borta plan, hoppas ni åker ner till 5an och ruttnar eller nått!

 
Ingen bild

managern

12 oktober 2009 12:10

vinnsten mot färjestaden är enbart vunnen med hjärta....vilket hjärta på planen OIBK....herregud..vasd var de 3 mål på 1.18 sek=)...måste tacka dommarna än en gång ...denna seger kommer jag aldrig glömma...och jag kommer aldrig glömma piff och puff...

 
Ingen bild

.o.o.o

12 oktober 2009 12:17

varför ska hovmantorp damma av massa gamla spelare ?
dom har mött 3 topplag som nykomlingar.

 
Ingen bild

martin hkf

12 oktober 2009 15:15

Skäms vet jag inte om vi gör, vi är inte glada över våran hall heller, den drabbar ju oss hårt också. Det är vi som måste träna i den varje vecka.

Men tyvärr har vi inte råd att bygga en ny hall, då skulle vi få skära ner på spelarlönerna och det vore ju tråkigt :)

Vi spelar innebandy för vi tycker det är kul, i stor eller liten hall.

Ruttnar i femman ? det har jag svårt att se just nu men det är mycket kvar av serien.

 
Ingen bild

Coach HKF

12 oktober 2009 18:06

Som svar till "Kaxiga höjdare":

Skäms vet jag inte..knappast vårat fel att kommunen vägrar bygga ny sporthall.
Däremot vill alla inom idrotten i kommunen, från innebandyn till fotbollen, ha en ny hall..men det lär vi antagligen bara få drömma om.
Det är inte så att vi själva gillar den lilla och högst omoderna hallen vi har. Vi som lag gynnas av större plan och mer ytor då jag anser att vi har ett bollskickligt lag.

Men att vi har liten hall har ju inget att göra med hur bra eller dåliga vi är. Och kaxiga vet jag för övrigt inte heller. Jag ber inte om ursäkt för dom poängen vi tar för jag vet att vi har en hög kapacitet i det här laget.

Jag tror snarare det är så att lagen som tappar poäng mot oss blir bittra och vill skylla på saker då dom väntat sig ett betydligt sämre lag än det dom fått möta.
Men serien är lång och vad som helst kan hända. Vår målsättning är att etablera oss i fyran, eller trean som det blir nästa år med dom nya serierna., varken mer eller mindre.

 
Ingen bild

till HKF

12 oktober 2009 22:29

HAHAHAHAHA!!??
"Vi som lag gynnas av större plan och mer ytor då jag anser att vi har ett bollskickligt lag."

nej bara ni gynnas av den "pinsamt-dåliga-innebandy-plan" eftersom ni lirat i den i 100 år, medans bättre lag har spelat på RIKTIGA planer där man får se innebandy och inte köttande, panik boll-sport. 2 lag får ju knappt rum i eran hall. eran hall borde definitivt inte vara tillåten för spel i div.4 absolut inte.

ansök om att få spela någon annanstans! det vore inte mer än rätt!

 
Ingen bild

Emil

15 oktober 2009 14:58

Vilka känslor det kommer fram här i kommentarsfältet ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards