Direktlänk till inlägg 23 april 2009

stor skillnad på de båda serierna !?!?! del 1

Av gurun - 23 april 2009 21:14

har fått en del kommentarer att den östra serien är mycket bättre än den västra och att de är så himla orättvist osv men jag kan inte riktigt hålla med...jag tror många bara tänker på klubbnamnen och föregående säsong och itne vad som händer i klubbarna... jag tänkte precis likadant först men med lite eftertanke så....


Kan väl säga så att på förhand ser den lite jämnare ut den östra men däremot toppen som man brukar räkna när man tittar på tabeller känner ja att de inte kommer va någon större skillnad på.


Vi har borgholm i östra som ja tror kommer vinna serien ganska ordentligt och sen har vi öjaby i den västra som ska vara storfavorit med tanke på fjolårssäsongen.

Man tittar mycket på att tre lag från trean hamnat i den östra och att färjestaden som många tror kommer va ritkigt bra också hamnat där....dock har ja lite att säga om det....


.. Javisst tre lag från trean har hamnat i den östra serien och färjestaen som va bästa division 5laget FÖRRA året men vad säger de egentligen??


Ett olofström som många tänker kommer bli riktigt bra har bara tappat spelare än så länge och det ryktas att stjärnan av bröderna mikkonen ska testa på proffsspel i schweiz, vad finns kvar då? inte mycket...


..Vi har älmhult som har sina bästa spelare i 35åriga spelare som det inte alls är säkert att dom fortsätter och vi har tre nyförvärv som inte alls kommer bli några stjärnor.....


..Vi har borgholm som ja inte ska säga något om då ja tror de är bästa div.4 laget men det är ju ganska självklart att de ska hamna i östra,


 ....Vi har ett färjestaden som tappat sina två kanske tre bästa spelare!!! det svider vill jag lova och de nyförvärv de fått in änsålänge är inga som man kan räkna med att täcka upp för dessa tre och resten av laget är inga stjärnor i div.4 och en sån som tim börjesson som är det egentligen är inte känd för att va den som är med på alla matcher och är seriös...nää ja har börjat tvekat på fibf.....


...Sedan har vi Fliseryd som kom trea förra året som levde på två spelare och båda dessa är påväg bort, ännu mer spelare är på väg bort och utan dessa är fliseryd ett dåligt div.4 lag. Får de behålla är de rätt bra.


....Vi har nybro som ordförande rudholm skrivit inte lever på några stjärnor osv men jag vill nog säga att bröderna Anderberg kommer va grymt viktiga, är dessa med hela säsongen denna gången och finns det en chans att nybro med en bra chans kan hänga på toppen, blir det inte så så tror jag inte nybro har något att hämta då man måste ha en del så kallade stjärnor för att gå riktigt bra i en så pass bra div.4 serie.


......Vi har Lessebo som är jävligt bra offensivt men som till 90procent tappar J.Andersson som är grymt viktig för lessebos offensiva spel i sin centerroll´, Defensivt är man sämre och om serierna spetsas till lite detta året så gäller det att de skärps till om man ska med i toppen. Helt klart ett lag som har potential att gå upp men gäller nog att tränaren tar tag i försvarspelet för håller inte o spela typ 10-10 hälften av matcherna....


.....Vi har höjdarna som i femman levde på tre spelare och stannar dessa ska man inte åka ur men att de skulle bli något topplag köper jag inte....


.....Vi har kalmar som hade en del spelare förra året som kunde lira men dessa lämnar, kalmar tror jag kommer få fruktansvärt tungt i denna serien, femman nästa.....


....Vi har ryd som också är ojämna men med ett par bra nyförvärv som tränat me dom kan de bli farliga, en del bra unga spelare och en bra tränare, men behöver något år i fyran innan man är beredd att gå upp i trean.


.......till sist har vi väckelsång som får tillbaka David Bohlander men någon ryktas till carlshamn och någon annan tränat med ryd, nä väckelsång blir inget topplag om man inte får in det "årets nyförvärv" som det snackas om hos dom grönvita nu, kommer denna kille kan han höja hela v-sång by.


 Så nu hoppas ja ni som bara kollat på lagens namn fått lite mer insikt i att visst de är en bättre div.4 östra än förra året men att den skulle va flera klasser bättre än den västra köper jag inte efter att gått igenom lite, däremot tror jag hela division fyra iår håller bättre klass än på länge och då vore det konstigt om inte någon av serierna ser riktigt bra ut.



Nästa inlägg kommer den västra serien



 
 
Ingen bild

pinge

24 april 2009 00:05

Bra sammanställning :) skön läsning återigen!

 
Ingen bild

OIBK

24 april 2009 00:35

Ryktet om att en Mikkonen ska provspela i schweiz stämmer inte det är mattias torrika som har fått det erbjudandet och inte någon av mikkonen bröderna!!! Från säkra källor

 
Ingen bild

m

26 april 2009 23:24

Tagga ner lite nu. Du skriver om vissa lag att de levde på endast 2-3 spelade hit och dit. Poängligan säger inte allt förstår du!

 
Ingen bild

ortsbo

28 april 2009 18:50

angående mais så ser det nu ut som att de får behålla hela förstakedjan, med jimmy johansson, jimmy Risberg och pierre Gundersen. Och bara 1 spelare är helt klar för ett klubb byte tills hösten

 
Ingen bild

Spelare

4 maj 2009 00:46

Vilken klubb ska Lessebos center till?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards