Direktlänk till inlägg 14 april 2009

kort resume av förra säsongen del 2

Av gurun - 14 april 2009 22:36

Jaha om ja ska ge mig på o tycka till ltie om förra årets östra serie så kan ja börja o säga att ja tyckte det ja såg av den va en stor besvikelse, hade höga förväntningar på många lag men inte många som överraskade positivt, snarare tvärtom...


- Lyckeby avgjorde tidigt den här serien (det va givetvis inget snack trots att lessebo bara slutade två poäng efter) och visst va lyckeby de bästa laget, men tycker inte de går o jämföra med förra årets gigant westerwik då jag såg Lyckeby spela iår, Utan Jonas "osa" så vetifan om de hade gått så enkelt, tror han betytt enormt mycket för detta lag som infriade förväntningarna, men inte mer!

Trodde lyckeby skulle få lite konkurrens men nu blev det inte alls så man börjar ju undra om lyckebys solklara serieseger säger mest om Lyckeby som ett bra lag eller om att serien inte höll särskilt hög klass iår? jag garderar mig lite! men grattis lyckeby och se till och få ner lite mer lirare till karlskrona så kan ni mycket väl gå bra i trean också. Ryktas om nyförvärv från nästkommande klubb......


- lika solklara vinnare som lyckeby va lika solklar tvåa va Lessebo Goif och innan säsongen va det dessa två lag framförallt som jag trodde på, även om ja som sagt hade högre förväntningar om vissa andra lag.

I lessebo är det tuta och köra innebandy och visar (ibland?) att anfall är bästa försvar, mycket imponerande dock att ha fyra av dom sex främsta poänggörarna i serien, tycker också man förbättrat sitt försvarsspel sen förra året men det är långt irån division tre klass, vilket verkligen visades förra året i kvalet till trean där man inte alls räckte till, men med bättre målvakt iår och två tunga förvärv från nyblivna div.1 klubben Carlshamn så skulle man gå upp denna säsong men tyvärr för de gulklädde visade det sig tidigt att lyckeby va numret (numrerna?) för stort....

Lessebo kommer fortsätta satsa högt och skulle förvåna mig mycket om man inte bli topplag nästa år också, dock är lyckeby väldigt intresserade av vissa av topparna i detta lag så det gäller att lessebo inte tappar för mycket.


- låååååångt efter dessa två lag kom tre lag väldigt tätt, Fliseryd som vaknade sista halvan och spelade upp sig till en fin tredjeplats, det får man va nöjd med efter en riktigt tung säsong i trean som dom fick gratis, förlåt fliseryd men ni är nog det sämsta Ligalaget på många år...(Ja jag följer ligan också). Men med ett par spelare som gjorde lite poäng som a.karlsson och stora tunga R.ljungberg (dessa två rycker c) blev dom bäst av mittenlagen i denna serie.

Sedan kom väckelsång och nybro med bara ett poängs mariginal som jag på förhand trodde skulle kunna utmana lessebo och lyckeby men där hade jag fel, för det va inget lag som kunde som vi redan vet, Nybro, unga nybro trodde jag skulle höja sig sedan förra året men med tanke på att jag tycker serien va betydligt sämre iår såtycker jag dom snarare gick bakåt något snäpp, ändå tappade dom inte mycket? då kan man undra vad felet är när man inte kan få unga talanger med bol i sig att höjas för varje år?.....nä något har gått snett i nybro och nu är CL intresserade av deras bästa back. ännu ett snäpp bakåt till hösten? risk för det men överraska mig gärna svirre!


Så till väckelsång....detta väckelsång som jag efter att ha sett ett antal matcher undrar vad de har för ambitioner där i skogen? de känns inte som de är tillräckliga....tappar spelare varje år och ersätter inte dom tillräckligt, eller iår ersatte dom dom i några matcher när några gamla hockeyspelare va med och blev bäst i laget...det säger lite om väckelsång iår. tycker laget saknar grundspel och tappade all spetskompetens i bohlander, persson och fransson som lämnat av olka anledningar, dom matcher de vinner krigar dom sig till och de har haft tur att inte serien varit något vidare iår....så dags att starta om är mitt tips, satsa på de yngre ni har (som faktiskt är väldigt duktiga endel) och låt de ta lite tid istället för o kalla in gamla hockey och fotbollspelare som är ungefär lika innebandy--skolade som ett par antiloper....Nu för väckelsångs del är väl lite folk på väg tillbaka vad jag hört så de kanske rycker upp sig vilket jag hoppas då jag gillade och titta på dom när de låg ett par pinnhål högre upp!


Resten av lagen har rprecis som bottenlagen i den västra serien inte satt några avtryck på serien alls utan legat där nere hela vägen...Teleborgs koncept att leva på gama rävar och inte ha någotannat lag än ett a-lag kommmer tillslut sjunka lika djupt som titanic en gång gjorde, men de är roliga och titta på när de har rätt spelare med, helt klart...Ingelstad hade jag förhoppningar om med tanke på deras starka vårsäsong ifjol men likt väckelsång tappade man spelare på vägen och ersatte inte dom rätt.. Vi får se hur det ser ut där till nästa säsong, enligt deras hemsida ska de satsas ialefall och de ska visst ha nyförvärv klara. Den som lever får se!

Nykomlingen kalmar var ungefär lika spännande som toppen av serien....alltså inget vidare spännande...

de klarade sig tack vare att de va två andra lag som var sämre helt nkelt och de ska kalmar va glada för.

Ingen bra säsong för blekingelage som inte tillhör karlskrona, rätt ner i femman och de va väl lika väntat som att damkronorna skulle koma trea eller fyra i vm som avslutades nyligen..märserums koncept håller inte att bara ha ett a-lag och karo  har inte riktigt klarat den generationsväxling som man hade behövts när man åkte ur trean...Gör om! Gör rätt!



 jaha de var de de. nästa inlägg får vi nog kolla lite närmare på de nya lagen som kommer nerifrån respektive uppifrån.


 
 
Ingen bild

fibk

14 april 2009 23:41

kul me någon som inte bara bryr sig om ligan!

 
Ingen bild

mais

21 april 2009 11:57

var vi i Mais mest dåliga o gjorde ändå en bra säsong som nykomling ??

 
Gurun

Gurun

21 april 2009 13:30

Hehe ber om ursäkt, Givetvis ska de stå Minst dåliga....detta
är också redigerat nu. tack för rättelsen.

http://div4smaland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards