Direktlänk till inlägg 14 april 2009

kort resume av förra säsongen del 1

Av gurun - 14 april 2009 21:05

innan man börjar lägga all fokus på silly och nästa säsong så kan vi ju titta lite på årets säsong som varit...

Börjar med den västra serien detta inlägget



Lagan stod som vinnare till slut efter en grym upphämtning på öjaby som vek ner sig när man som minst behövde det...

tycker helt rätt lag vann tillslut då jag började undra vad ett lagan med tunga förvärv eller vad sägs om byhlander, växjö j.karlsson, do David rydh och målvaktsmagnus från ljungby och ja ja undrade va dom höll på med när dom lät öjaby gå ifrån så enkelt och ja väntade bara på en uppryckning från killarna som kanske trodde de skulle gå lättare än de blev, mycket riktigt

kom den och det räckte precis! Lagan gör inte bort sig till hösten i trean.


Öjaby då som  målade upp att detta va ett måste år att gå upp (som de senaste fem åren!??!) men inte heller denna gång gick de vägen trots att de såg så ljust ut! de ska vara ett farmalag till Växjö Vipers men för att bli ett sådant till ett topplag i ettan så krävs de så pass mycket mer än division fyra, nä upp minst ett pinnhål är ett måste om ni ska få ut något av de sammarbetet växjö!

Trodde på dom när man såg spelare som steneros och eddie larsson i laget med division ett rutin men nej, ojämnt lag? för mycket orutin trots mer rutin?

Men till nästa år har alla om de går rätt till blivit ett år äldre så givetvis blir öjaby ett topplag.


lite efter dessa två giganter kom Moheda och Forserum, Moheda som ja hade som seriefavoriter tillsammans med lagan blandade och gav allt för mycket och trots att man har ett riktigt starkt lag på pappret med mycket rutin så misslyckades man igen, Tränarfråga? Dåliga ambitioner? Något måste det vara annars ska man inte misslyckas med detta laget.

Forserum verkade riktigt vassa till en början men domnade av så långt serien gick, det är alldeles för tydligt att de räcker inte med två spelare (Ja jag menar crona och sevenfelt) för att ta klivet upp i trean, så tufft är de till och med i fyran! Men nu ska de satsas sägs de och geografiskt ligger forserum inte så pjåkigt för att locka till sig spelare, så behåll dessa två och krydda detta laget med ett par spelare som ialefall är nästan på samma nivå som de två så kan forserum bli riktigt bra, (unga killar från sävsjö som inte tar en plats i det satsande a-laget?.....varför inte.......)


Mer tycker jag inte man behöver nämna i denna serien faktiskt, resten av lagen blandade sig aldrig i något men mariannelund va minst dåligt, bra första säsong av nykomlingen.

Vugi va i princip jumbo hela serien och va för dåliga helt enkelt, tror inte på konceptet universitetlag. var är tryggheten i ett sånt lag?

Gränna är som vanligt bra när wandeby är med och vinner som vanligt poängligan i sitt lag, 40 poäng på nio spelade matcher är starkt. Antar att de flesta tränarna nästa år kommer va rätt snabba och titta på matchrapporten om denna herre står med......

bodafors och värnamo har tappat för mycket sista åren och då räcker man inte till, nu sägs de dock att de är på väg tillbaka i värnamo, även dom tycker man borde ha lätt att få dit spelare med en liten satsning, har även seriens snyggaste sporthall, perfekt för innebandy....(Ja jag vet att teleborgshallen är störst men hur kul är de o titta där när den är till 0.000000003 procent full?)

Sista lag vi inte nämnt är ibf sävsjö som inte satte några avstamp alls i den här serien, man va lite bättre än vugi.....de räcker dock inte. Gör om! Gör rätt!


nästa inlägg är de analys av den västra serien säsongen 08/09



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<<
April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards