Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Tipp omgång 1 Norra serien.....

Av gurun - 22 september 2009 12:41

Har ju utlovat att jag skulle tippa matcherna i serierna för omgång 1 och eftersom norra serien drar igång redan imorgon så tänkte jag börja med den norra.....


...Till frågan angående start av forum så har jag funderat på det redan och det kommer förhoppningsvis bli mer en hemsida än en blogg av denna i framtiden på annan adress, något i liknande med blommans fina div.3 sida men nu kör vi på såhär ett tag till så får vi se om de kommer ändringar, min aviskt är ju att kommentarsfältet ska fungera som ett forum också även om det inte är lika glamoröst såklart men vi får va glada för det lilla.....


Nu kommer mitt tips! Tippa gärna ni också bland kommentarerna och utmana mig så publicerar jag vinnarna på bloggen sen så kör vi en liten tävling om vem som är bäst på att tippa. Skriv erat namn och vilken serie ni tippar på eftersom jag kör ett tips för varje serie.(Ett poäng om man sätter vilka som vinner och tre extra poäng för rätt resultat)


Gnosjö IBF - Ingelstad 4-6

Knektarna med Claesson i spetsen kommer sälja sig dyrt och ingelstad har en mindre rolig resa i benen men jag tror att ingelstad är något snäpp bättre och vinner tillslut efter en jämn batalj. Ingelstad avgör i tom kasse?


Wrigstad - Bodafors 6-10

Bodafors har ett väldigt starkt lag nu på två kedjor och är utan skador och sjukdomar ett mycket bra lag samtidigt som wrigstad fick beskedet sent och jagtror man är lite för ojämnt för att slå bodafors, Johnsson och sjögren måste producera om det ska bli jämnt.



Mariannelund - Teleborg  6-5

Mariannelund har tappat sin spetskompetens som gjorde att man va ett helt okej lag förra året men nu ser de mycket tunnare ut men jag tror man kommer dra längsta strået mot ett teleborg med förmodligen "gubbligan" hemma då en resa till mariannelund inte lär locka en fredagkväll....om nu gubbligan är med så är det en helt annan sak men jag tvekar på det så tror motivation slår klass.


 

Forserum - Gränna AIS 8-2

Gränna som verkar ha problem med folk och har fått ställa in träningsmatcher under försäsongen mot ett forserum som tackade nej till trean men lär va med i toppen med lite flyt i årets serie, här är det helt enkelt klassskillnad. Kan bli större segermariginal om man får hål tidigt.

 

Kvillsfors - Värnamo 4-9

Här är det klassskillnad, rodewald är nu officiellt klar för Sävsjö och spelade premiären med dom och nu ser det tungt ut för kvillsfors på alla poster, man är ju känt för att kriga till slutsignalen ljuder dock så därför tror jag inte på tvåsiffrigt för värnamo även om det mycket väl kan bli det men 4-9 räcker gott och väl....



Så , släng in ett tipp nu ni också, behöver inte vara massa motiveringar om ni inte vill.

Norra seriens tipp ska jag försöka hinna med att slänga in imorgon eller kanske till och med ikväll, håll ögonen öppna....


 
 
Ingen bild

kvills

22 september 2009 14:35

haha vi slår värnamo lätt

 
Ingen bild

p

22 september 2009 18:24

Fortsätt med bloggen den är kanon, behövs ingen avancerad hemsida rolig läsning som det är!

 
Ingen bild

Jerry, västra serien

23 september 2009 01:46

Här kommer mitt tips:

Gnosjö IBF - Ingelstad 7-5
Wrigstad - Bodafors 4-9
Mariannelund - Teleborg 7-4
Forserum - Gränna AIS 4-6
Kvillsfors - Värnamo 3-8

 
Ingen bild

SS

23 september 2009 12:53

Gnosjö IBF - Ingelstad 2-9
Wrigstad - Bodafors 6-7
Mariannelund - Teleborg 6-1
Forserum - Gränna AIS 10-2
Kvillsfors - Värnamo 4-4

har egentligen ingen koll alls på denna serien, men slänger in ett tipp iaf! ;)


 
Ingen bild

mike

23 september 2009 13:20

Gnosjö IBF - Ingelstad 3-5

Wrigstad - Bodafors 3-6

Mariannelund - Teleborg 5-4

Forserum - Gränna AIS 2-5

Kvillsfors - Värnamo 2-9

 
Ingen bild

Martin Wolmhed

23 september 2009 16:43

Hej Gurun!

Jag känner mig inte helt tillfreds med att du ger dig på personer i min organisation utan att ge dig till känna. A

lla inom min organisation jobbar idellt och försöker driva Småländs Innebandy till att bli den bästa i landet. Jag tror att ett antal av dina påståenden grundar sig i okunskap om hur dels vi jobbar, dels vilka regelverk vi har att följa, dels för att du hyser personligt agg mot enskilda personer inom Smålands Innebandyförbunds organisation.

Dock kan jag se att du brinner för innebandyn och därför är intressant att föra dialog med....så om du känner att föra fram dina åsikter så skicka gärna en e-post eller slå en signal.

Med Vänliga Hälsningar
Martin Wolmhed, ordförande i SmIBF

 
Ingen bild

Jerry

23 september 2009 23:56

1-0 till mig då, eftersom ingen annan tippat. :)

 
Ingen bild

Kalle

23 september 2009 23:56

När kommer tipsen från den andra serien? startar på fredag ju :P

 
Ingen bild

lp

24 september 2009 00:51

Robin m är tillbaka i OIBK från ci85...

 
Ingen bild

Derby

24 september 2009 07:31

Södra serien startar inte på fredag utan ikväll!

 
Ingen bild

Kristoffer

24 september 2009 10:52

Kan hålla med dom lite på smålands IBF ... Men bara det där med att du bör sluta vara anonym! tror du får bättr respons då?

 
Ingen bild

Boda

25 september 2009 22:53

Wrigstad-Bodafors 2-5

 
Ingen bild

Jerry

26 september 2009 03:33

Tråkigt att Wrigstad har blivit tvungna att lägga ner sin gästbok. Det har visst förekommit personliga påhopp mot deras ledare, Gerhardt Borkowski. Gerhardt är enligt mig väldigt kunnig och han kan ibland ha ett mindre smickrande ordförråd. Men vem har inte det...
Tycker att han förtjänar större respekt efter att han har gjort så mycket för WIBK. Hoppas att kommentarerna i den här bloggen slipper sådant.

Syns på planen/Jerry

 
Ingen bild

Tom

28 september 2009 08:10

Svar till Jerry: Konstigt..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards