Direktlänk till inlägg 13 september 2009

resultat och lite till......

Av gurun - 13 september 2009 22:48

.....Jaa ni som läst kommentarerna har väl redan sett dom flesta resultaten men tänkte ändå ta ett par ord om de hetaste av träningsmatcherna i helgen.....



.....jaa va ska vi börja, de delades ju ut två rejäla helg-karameller i lessebo och i älmhult......


..... första karamellen då, Ja det som en till synes på förhand skulle bli en jämn och intressant värdemätare för både lessebo och bodafors blev egentligen absolut ingenting av värde, bodafors åkte ner med halva laget till lessebo och eftersom bredd inte är något av bodafors styrkor så är de inte så konstigt att de blir så här även om de aldrig ska få dra ifrån såhär mycket, några vassa hade ju ändå boda med....men de är som ja säger..träningsmatcher e träningsmatcher.....

.....Den andra helgkaramellen bjöd "bönderna" från ingelstad på från ingenstans när man körde över älmhult i ikea-hallen, enligt de skrivna kommentarerna ledde man med 0-7 efter nästan halva matchen trots man även här hade mycket spelare borta, man vann sedan med 5-9.... då är frågan? Är ingelstad riktigt bra iår eller är älmhult överskattade och vi har lurats av genom att tro att trean är så bra och de vann nästan alla hemmamatcher där förra året? De tål och tänkas på......trodde faktiskt de skiljde rätt mycket men jag tar faktiskt tillbaka det, visst topplagen är de ju skillnad på, minus olofström då men sen kan jag lova att de är lättare och hålla sig kvar i trean än att vinna fyran......dock tar jag verkligen inte ifrån ingelstad deras seger på nåt sett de är vilket fall ett styrkebesked att vinna där nere, de har som ja sagt många riktigt bra målskyttar och nu visade de även bredd så får dom till de blir bönderna farliga....

......Inte fått tag på resultat från borgholm-färjestaden tyvärr, dåligt av mig och dåligt av hemsidorna, däremot har jag tackar jag för infon om att borgholm endast förlorade med 4-6 mot ett CL som jag är ganska säker på kommer tillhöra övre halvan i fyran, sedan slog borgholm SSG också vilket man också ska göra.....

....Moheda vann i väckelsång och väckelsång fortsätter förlora täta matcher och moheda visar viss styrka när man vinner där, får jag gissa blire ett jävla getingbo i den norra serien.......Väckelsång spelade förresten idag också, fick bara stryk med två mål mot gnosjös div.3 lag som va på besök här nere och även mötte ryd och där blev de enklare och man vann med 9-3, ber förresten om ursäkt till den väckelsångaren som påpekade att de faktiskt visst hade vunnit en träningsmatch, man slog sveriges sämsta division 5 lag rätt enkelt, räknade bara inte med det men grattis!

......OIBK slog lönsboda rätt enkelt med 7-3 och får jag tippa startas nu en lång segersvit som kommer bli fruktansvärt svårstoppad, på pappret är det de bästa div.4 laget kanske någonsin, man hade pissat på lag som westerwik och lyckerby som va väldigt överlägsna deras sista år i division fyra......



Jaha nu är det alltså klart att ÄVEN ljungby dragit sig ur och ankeborg går i taket, när vindarna lagt sig så kommer tornardorn direkt......Ljungby bort från trean och då kommer alltså forserum erbjudas platsen enligt källor och något väldigt intressant jag har hört från mina källor upp mot ankeborg är att det kan bli andra förändringar i serierna...i och med att SSG och även Ariel som är tvåa i turordningen är lag som borde läggas i den södra serien så kommer det kanske bli så att Väckelsång flyttas över, man har ju dragit av serierna mellan ingelstad och väckelsång till bådas mindre förtjusning då vi nog inte hittar mer klassiska derbyn i södra innebandysverige än dessa, minns när man va ute och såg derbyna när de båda låg i tvåan då va det drag. Men alltså så borde de kunna bli så att SSG tackar ja, man hamnar med de andra ölandslagen och väckelsång flyttas över till den norra serien, väldigt enkelt och väckelsång lär nog inte gråta över det. Det skulle ta beslut närmsta dagarna här så kan va klart redan imorgon.


Nej fyfan nu orkar ja inte underhålla er mer, speciellt så kommer man inte orka upp till jobbet imon om ja inte slutar nu.....kommer mer info så fort de är klart där uppe hur det blir.....

 
 
Ingen bild

BIBK

13 september 2009 23:41

Färjestadens IBF - Borgholm blev inställd. Det blev CL98 för Borgholm istället och jag hoppas att du menar att CL98 hamnar på övre halvan av Div.2 och inte div 4.

 
Ingen bild

Mats

14 september 2009 11:34

Färjestaden och borgholm har inte möts i helgen. Angående CL - Borgholm så spelar inte CL i fyran. Dom spelar i div.2

 
Ingen bild

Per

14 september 2009 23:28

Ryd- Gnosjö blev 4-9. Stod 4-6 med 7 minuter kvar och vi i Ryd hade flera bra läge att gå ikapp men sedan rann det iväg när vi chansade de sista minuterna. Att det var jämnt mellan Gnosjö och Väckelsång är inte så lustigt när Gnosjö hade en Kick off kvällen innan som säkert satt kvar både i huvud och ben.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards