Direktlänk till inlägg 11 september 2009

träningsmatcher i helgen...

Av gurun - 11 september 2009 12:01

Ja de spelas några faktiskt rätt intressanta träningsmatcher till helgen.......


......Moheda ska åka till Väckelsång ikväll för att spela och nu ska de bli trevligt och se om holmberg fått någon ordning på moheda för då borde dom va bra, dock är de som vanligt att man får ta träningsmatcherna med en nypa salt men spelsystem och sådant borde ju ändå sitta där nu med två veckor kvar till premiären.....Väckelsång har spelat två träningsmatcher och båda har slutat med förlust mot Ingelstad, inget att gräma sig över då ingelstad ska vara bättre.

Nu tror jag dock på en jämn match om lagen har hyffsat ordinarie lag med, de är aldrig lätt och vinna i väckelsång det ska gudarna veta.........läge för tredje krysset för moheda? tror inte mycket kommer skilja iaf....


.....Ikväll spelas ännu en intressant match i lessebo då bodafors gästar, bodafors har öppnat starkt på försäsongen och slagit hovslätt som dock har åkt på pisk mot alla lag de mött i fyran såhär långt så hur deras status är är väl mer tveksamt men på pappret ser det bra ut för bodafors när man åker till gnällebo som enligt källor fick ställa in träningen igår då de va utan folk....kanske dags att förstå att ni ska spela trean om två veckor....Har bara lessebo ett bra lag med här ska man vinna i deras svårspelade hall men jag tror de kommer bli jämnt helt klart....


... borgholm och färjestadens ibf möts i en intressant träningsmatch på andra sidan bron i helgen också, de är en rejäl värdemätare för båda lagen kanske framför allt ibf som får tuffast tänkbara div.4 motstånd och lär ha svar på många frågor efter helgen....Väldigt dålig information om ibf på en annars så fin och uppdaterad hemsida men ibf får inte mycket, står inget om några fler nyförvärv än kalmar-förvärven...känns som de borde tillkommit några fler under alla dessa månader...de återstår att se!



......Älmhult tar emot Ingelstad i en intressant träningsmatch med två lag som ja tror kommer hålla till i toppen av vardera serier, ingelstad har slagit rivalen väckelsång två gånger med uddamålet och älmhult har bland annat kryssat mot moheda och va fruktansvärt hemmastarka förra året i trean så här kommer inte ingelstadarna få de lätt.....Jag tror på en seger med hyffsad marigiinal för älmhult nu när ingelstad enligt deras hemsida verkar ha väldigt mycket folk borta vilket är tråkigt att det ska bli så för annars tror ja dom skulle ha en stor chans faktiskt att skrälla.....men så är det, träningsmatcherna på den här nivån kan man sällan se som en chans att spela ihop ett helt lag.....


....Nybro tar emot tippade jumbon kalmar i og-hallen och de har jag svårt och se att de ska sluta på annat sätt än en etta, nybro har imponerat i träningsmatcherna och slagit div.3 lag och kalmar vet jag inte ens om de spelat något än...vilket fall som helst lär kalmar få de tufft och nybro vinner....



....Förresten inget nytt om ljungby-lägret men ingen som skrivit att de inte kommer dra sig ur så man får väl börja räkna med det....så lika bra att forserum börjar förbereda sig för en gratisplats!



Nehe nu ska ja ta mig lite helg-ledigt....kan bli en sväng till göteborg till svärmor och svärfar....får passa på nu innan säsongen börjar....Trevlig helg!



 
 
Ingen bild

Emil

11 september 2009 12:40

Kalmar IBK lämnade återbud igår vid 18 så Nybro är spellediga över helgen.

 
Ingen bild

Viking

11 september 2009 17:22

Väckelsång har faktiskt spelat tre träningsmatcher. Förutom två uddamålsförluster så har man slagit Alvesta med 10-2. Säger inte så mycket då Alvesta ju som bekant spelar i femman, men dock en vinst.

 
Ingen bild

mr.T

11 september 2009 18:08

Värnamo drar till björnslaget i göteborg.

 
Ingen bild

Helge

11 september 2009 23:19

LesseboPISSADE PÅ bODAFORS16 3

 
Ingen bild

Supporter..

12 september 2009 01:24

Oibk möter Lönsboda imorn som är topptippade i sin div.4 serie i skåne, kommer nog bli en riktigt tajt match då lönsboda sägs vara riktigt bra i år =)

 
Ingen bild

nyfiken

12 september 2009 07:49

ett mycket skade och sjukdrabbat boda fors åkte ner till lessebo och fick pisk med hela 16-3, många borta för bodaforsarna som hade med sig ett mycket ungt och orutinerat lag.

 
Ingen bild

säpo

12 september 2009 08:20

Du har ju ingen koll!!!! ha ha hahahahahah

 
Ingen bild

P

12 september 2009 09:12

Ryd tar emot Gnosjö från div.3 lördag 12/9

 
Ingen bild

nobody

12 september 2009 15:17

oibk-lönsboda 7-3

 
Ingen bild

ata

12 september 2009 17:10

Älmhult - Ingelstad 5-9

 
Ingen bild

OIBK

12 september 2009 20:30

Olofström vann med 7-3 över Lönsboda :)

 
Ingen bild

Ingelstad

13 september 2009 01:34

Ingelstad slog älmhult borta med 5-9 efter att ledat med 0-7 efter 23 minuter.!

 
Ingen bild

OIBK

13 september 2009 08:53

Träningsmatch OIBK-Lönsboda 7-3

 
Ingen bild

BIBK

13 september 2009 17:23

Träningsmatcher.
SSG-Borgholm 3-9
CL98-Borgholm 6-4

 
Ingen bild

Polka

13 september 2009 19:27

Gränna-Hovslätt 5-3

 
Ingen bild

FIBK

13 september 2009 20:22

Westervik - Fliseryd 1-4

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards