Alla inlägg under augusti 2009

Av gurun - 17 augusti 2009 23:13

Nu är jag tillbaka och det med råge, mycket har hänt sedan sist och nu här i takt med att träningsmatcherna startar så ska jag ge mig på att tippa de båda serierna en sista gång, att vänta till efter träningsmatcherna är ju lite som att tippa på ett lag som redan tagit ledningen i en fotbollsmatch....nej här kör jag från start. Jag kommer updatera detta i omgångar, jag börjar från bottenlagen och går uppåt och varannan update södra och varannan norra. .



Div.4 Norra

Plats 11. Kvillsfors

Många kanske rynkar på ögonbrynen men i en troligen mycket jämn serie så krävs de mycket för att överleva och jag ser inte att krisfors har mycket att ge, det råder kaos om man ska se till hemsidan och gästboken, tappat målvakt och de bästa utespelarna, nu har väl inte rodewald skrivit på något än men spelat träningsmatch och gjort bra ifrån sig i sävsjö så skulle ha svårt o se att ha nskulle tillbaka till krisfors faktiskt, nej ner i femman och starta om från grunden skulle kanske bara göra gott just nu....


Plats 10. Mariannelund

 Mais gjorde en bra första säsong och förstörde bland annat för öjaby i slutskedet men man säger ju att andra året är svårast och nu i en bättre serie får man de tufft med tanke på att man har tappat sina tre främsta poänggörare ,framförallt Jimmy johansson som bar mycket av laget i fjol, det som kan rädda mais är att några av de andra botten/mittenlagen är betydligt sämre än ifjol vilket inte alls är omöjligt men på förhand bör man få det tufft....


Plats 9. Teleborg

Hur länge ska det hålla egentligen? Föreningen som knappt tränar utan bara spelar matcher och helt utan ungdomsverksamhet men med innebandy”gubbar” som vet vad dom sysslar med, de flesta med rutin från div.1 eller elitserien och det räcker långt för är man tillräckligt bollskickliga behöver man inte springa så mycket i innebandyn, ja tror de överlever högst två år till för nu håller dom på o bli för gamla och kommer lägga mer tid åt annat än innebandyn. Det gäller dock att de riktigt vassa är med på matcherna och inte struntar i bortamatcherna om man inte ska få det väldigt tufft, Är de gamla med så klarar dom sig men spelar de bara ett par matcher så kan man lika gärna trilla ur.




Tippa gärna ni också under kommentarerna eller bara gissa på vilka lag som kommer härnäst, vilka blir bottenlagen jag presenterar här näst i den södra serien? Nu ska vi upp med pulsen!

Av gurun - 13 augusti 2009 17:21

Sådär efter ett välförtjänt sommarlov är nu tanken att jag ska börja skriva lite oftare här igen, håller på och förbereder en genomgång av silly season lag för lag. Håll utkik!

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards