Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

urdragning!

Av gurun - 28 augusti 2009 13:14

Ja enligt flera säkra käller har nu alltså till 100 procent månsarp dragit sig ur trean, de har inte kommit upp på smibf än men det ska alltså komma upp på måndag som senast.....


så vad gör man?


det finns egentligen tre alternativ men hur trovärdiga dom är de vet man aldrig.......


Enligt turordningstabellen ska då öjaby få platsen, allt annat vore totalt inkonsekvent från smibf då man gått ut med precis vilka som står på tur vare sig det är ett lag från tvåan eller trean som drar sig ur.....föga genomtänkt.......


....Hade man dock tänkt sig för och varit lite försiktiga så skulle det funnits ett alternativ till, de är att olofström får platsen, anledningen till det är ju att månsarp åkte ur tvåan och tog en plats i trean på olofströms bekostnad som kom högst upp av lagen som åkte ur tack vare att månsarp ramlade ur tvåan, nu när månsarp inte längre är där så borde givetvis olofström få denna platsen då inte månsarp längre tar upp olofströms plats i trean, liksom om månsarp hade dragit sig ur direkt efter, klart som fan olofström hade fått stanna kvar för de va ju deras plats de tog över?....men nu är läget annat-


......ett tredje alternativ är att dra ur månsarp ur tran och helt enkelt spela med ett lag mindre i trean då allt är fastställt i övriga serier så man slipper kasta om massa, jag tror det blir såhär för knatte och fnatte gör gärna det så enkelt som möjligt för sig själva.....


vad tycker ni?!?

 
 
Ingen bild

Eller?

28 augusti 2009 14:42

De rätta vore ju att Öjaby skulle få den? Eftersom dem kom två i sin serie borde de ju vara på tur.

 
Ingen bild

Wedeby

28 augusti 2009 15:38

Du har ju en klar poäng att Oibk åkte ut på Månsarps bekostnad.. Varför skulle Öjaby få platsen? hade inte Månsarp åkt ut så hade inte Olofström heller gjort det. Nu när Månsarp har dragit sig ut så borde Olofström få tillbaka sin plats. Hoppas på det bästa, hade varit roligt med fler derbyn mon oibk =)

 
Ingen bild

kp

28 augusti 2009 18:45

OLOFSTRÖM borde få platsen...

 
Ingen bild

sunt förnuft

28 augusti 2009 19:40

Logik....
Månsarp flyttade strecket uppåt i trean
Månsarp drar sej ut.
Strecket flyttas ner?
....ELLER....??
Man vet ju aldrig med Smibf...vänner av logik eller?

 
Ingen bild

MM

28 augusti 2009 20:56

Självklart att OIBK ska ha platsen eftersom Månsarp kommer från 2:an och att då nedflyttningstrecket hamnar under OIBK. Inget o snacka om!! Så man kan ju undra vad smibf håller på med egentligen, Man har väl nåt emot Olofström för visst hade det gått o ordna om viljan hade funnits!! Man kan ju inte låta bli o undra vad det är för tomtar som har kommit fram till gällande beslut, SORGLIGT!

 
Ingen bild

blää

5 september 2009 00:43

inkonsekevens??herregud smibf följer reglerna med den fastlagda turordningslistan som funnits alla säsongerna,,kanske du ska ta reda på mer fakta innan du skriver vissa saker,,eller???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards