Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

norra serien, mittenskiktet

Av gurun - 20 augusti 2009 13:14

Här har vi mina fyra lag från åttonde till femte plats i den norra serien.....


8 Gränna

Gränna är ett lag som blandar och ger, har en klassspelare i Wandeby. Verkar inte vara någon vidare spelarrullians sedan förra säsongen och då kom man på säker mark. Det känns som att en bra start är ett måste för annars kan det bli ett jobbigt år och de finns absolut risk för bottenstriden, bättre än 8 blir man inte så stämmer det för gränna tror jag man blir 8 som bäst, annars får man passa sig......


 7 Gnosjö IBF

Ja när jag skrev om lagen första gångerna så kan jag ärligt säga att ja va rätt säker på att det skulle bli en ettårssejour för ibf i fyran, ett farmalag till ett div.3 gäng kan väl inte va mycket att ha?

Men mycket har ändrat sen dess och man har fått in div4 seriernas i särklass bästa spelare i R.claesson från jönköping som kommer bära det här laget på sina axlar och kommer göra mycket poäng. Man har ett par duktiga spelare till med daniel johansson i spetsen som är vass han också, minuset är ju att man fått släppa upp endel spelare till div.3 laget och ska bli kul och se om det finns ungdomar som kan ersätta dessa. Men får de två nämnda lirarna till det och bildar en av seriens vassaste linor så kan det räcka långt, om inte och dessa två blir alldeles för ensamma så kan det bli kämpigt, man blir ej bättre än sjua. Dessa lag som är nämnda nu har jag svårt och se kunna rubba något av de sex första i denna serie så nu lämnar jag mitten/bottenskiktet för de sex lagen som alla kan utmana om serievinsten....


 6 Forserum

Ja forserum, förra årets höstknall, man kom från ingenstans och hade länge ett jätteläge för att bli etta eller tvåa men sedan efter jul orkade man helt enkelt inte och man halkade efter för att sedan bli trea.

FIF har inför den här säsongen tappat den ena halvan av de två som va en stor orsak till framgångarna förra säsongen, jag pratar om firma croona/sevefelt där nu bara sevefelt är kvar, croona har lämnat för barnarp och det kommer givetvis kännas och synas på tabellen, eftersom hemsidan är under all kritik och man inte kan se någon trupp eller något sådant där så utgår jag efter att en ersättare i croonas klass ej finns tillgänglig. Jag tror forserum kommer hamna 5-6a, sämre har jag svårt att se att man skulle bli.....


 5 Moheda

Moheda det eviga topplaget har ett stort problem, man har ingen tränare. Det måste lösas, håller inte med lite latj o lek på träningarna om man vill va med i det riktiga tåget till toppen som kommer lämna perrongen tidigt iår, moheda har all möjlighet att haka på det men utan en tränare har jag svårt och se det. Man har tappat spelskickliga backen Reszke till ingelstad och man har inte ersatt så det gäller för mibk att någon annan back kliver fram till en poänggörande offensiv back, får se om de lyckas. Framåt har man många duktiga spelare i dahl,petersson,bertilsson för att nämna några som skulle kunnat spela högre upp, får bara moheda en tränare och satsar lite seriöst så kan man faktiskt bli klart bättre än femma.....

 
 
Ingen bild

Gottschlich

20 augusti 2009 16:38

intressant :D
Ska bli kul å se hur du rankar den södra sen =)

 
Ingen bild

ens om vet

20 augusti 2009 22:20

Möjlig tränare till moheda är mikael holmberg som hade Stockaryd förra säsongen. Vet att han blivit tillfrågad!

 
Ingen bild

Hej å hå!

28 augusti 2009 01:43

Stackars Moheda i så fall. Han kommer att förstöra det laget med...

 
Ingen bild

zlatan

1 september 2009 13:31

"forserum, förra årets höstknall, man kom från ingenstans". Forserum har ju varit med i toppen ett par säsonger nu, så knall vet jag väl inte..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards