Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Sporadiska

Av gurun - 15 juni 2009 19:27

Ja nu är de inget vidare drag här från min sida och de blir mer och mer sporadiska inlägg med tanke på att den värsta sillyn är över nu och nu filar man mest på trupperna och vissa försöker fortfarande knyta till sig spelare....tänkte jag skulle köra en genomgång om vilka lag jag tycker värvat bäst och lite så men lugnar mig ett tag till, kan fortfarande hända saker......


....som att olofström får ännu ett rutinerat tillskott i jens svensson som gör comeback, han va med under storhetstiden och hade inte den killen varit skadad mycket av sin karriär så hade han kunnat spela i Superligan....inget snack.....


.......som att det spekuleras mycket i flera gästboker som bodafors och kvilssfors för att ta två exempel, kul att de är lite drag på vissa sidor!


.........som att flera lag kör hård försäsong redan nu, visst det ser bra ut och väldigt seriöst men frågan är hur mycket de ger sen efter en sommar med mycket bärs och god (fet) mat......Hade alla kört hela sommaren så är de ju en sak men de allra flesta tar ju ett uppehåll under juli t.ex och då är de nog så när nere på noll igen när man närmar sig augusti....


Jaja jag återkommer! Lite heta tips på kommentarerna är mer än välkomna!

 
 
Ingen bild

Anonym

15 juni 2009 21:51

Mathisson från Äckelsång till Gnällebo!

 
Ingen bild

Mats

18 juni 2009 22:23

Det glägjer mej att du kallar Gnällebo för Gnällebo!
Riktigt gnälliga faktiskt.
Glädjande nog så är nog sagan slut snart, för dom har i stort sett ingen U-verksamhet alls.

 
Ingen bild

CB

21 juni 2009 18:16

Nu får ni snart ge er med Gnällebo, föreningen har funnits i 3 år , dem har just nu 6 ungdomslag , för mig verkart det som att det är en förening under uteveckling. Tycker ni ska ge dem en chans, dem jobbar hårt med allting. Verkar som att en del klubbar är mest avundsjuka för att det kanske har gått FÖR bra för dem. Kontakta gärna de ansvariga inom föreningen ni som har synpunkter istället för att snacka skit bakom ryggen på dem. Det finns ingen anledning att kalla dem Gnällebo.

 
Ingen bild

Ulf

22 juni 2009 12:03

Bra skrivet CB, Lessebo är ett jävligt härligt lag med många bra spelare. För övrigt tycker jag att gurun kan koncentrera sig på lagen som är med i div 4 o skriva om dom, det är väl det som är meningen med bloggen. Lessebo är ju nu mera i div 3....
Fast jag tror inte att du gurun kan släppa Lessebo helt, du håller nog ett öga på dom? Ett litet....eller hur?

 
Ingen bild

Lajsbo

24 juni 2009 17:17

Som svar till "Mats": Som CB säger så har vi flertalet ungdomslag och det startas minst ett varje år så var du får att vi inte har någon ungdoms verksamhet ifrån vet jag ej. Vad beträffar senior sidan, så vet jag vad grabbarna går för och kan lova Er att vi kommer vara att räkna med. Avundsjuka är patetiskt! Nu ska jag ej följa denna blogg mer då vi som sagt inte är ett div. 4 lag!

 
Ingen bild

roligt

24 juni 2009 21:22

Kul att Lessebo skryter om att de spelar i div 3 när de kom dit på en friplats och inte har nånting där att göra!!

 
Ingen bild

Hatade

29 juni 2009 15:03

Det är INTE konstigt att Lessebo blir hatade även här. Dem sliter och drar i allt de kommer över. Skriver i gästböcker, bloggar och massa skit.

 
Ingen bild

Silly season mannen

1 juli 2009 19:35

Ryktas att Hovmantorp har förstärkt med tre spelare...

 
Ingen bild

Silly season

2 juli 2009 22:45

Fliseryd har visst förstärkt med två(äldre) spelare. Dem har meriter från div 1...

 
Ingen bild

Burra

3 juli 2009 07:46

De kan dem behöva...

 
Ingen bild

Bralla

3 juli 2009 21:32

Nygren borde spela i HOVMANTORP är ju trotts allt hans moderklubb

 
Ingen bild

BLT

4 juli 2009 09:01

Mattias och Mika Mikkonen stannar inte i Olofström utan sticker till Australien och spelar istället.

 
Ingen bild

Silly season

4 juli 2009 17:36

Fliseryd verkar ha förstärkt med två rutinerade spelare med meriter från div1? Nån som kan bekräfta om det är sant!

 
Ingen bild

hovet

5 juli 2009 00:02

ingen i hovmantorp är särskilt intresserad av att få tillbaka nygren.

 
Ingen bild

Östkusten

6 juli 2009 07:13

Ja, Fliseryd har "förstärkt" med två 35-åringar. Tydligen ingick rullatorer i dealen så Fliseryd var väldigt nöjda.

 
Ingen bild

jg

6 juli 2009 12:55

Två nya i oibk.

 
Ingen bild

Mr.T

12 juli 2009 00:18

Snart 1 månad utan ett nytt inlägg.. långsemester? eller fyller du "silly-blocket..?"

 
Ingen bild

VS

18 juli 2009 21:42

Spelarflykten fortsätter ute på vischan! kvillsfors tappar bästa spelaren J.Rodewald till brosana Sävsjö, dessutom går skadedrabbade målvakten tim hennigsson tillbaka till moderklubben Vetlanda.

 
Ingen bild

Mr.T

20 juli 2009 11:25

Långsemester ??

 
Ingen bild

nyfiken

27 juli 2009 16:11

hej på er alla innebandy spelare/ledare!! nu börjar de närma sig sässen och hur ser de ut i lagen i de två serierna? hur tror ni de kommer att gå? vilka går upp och varför? mvh Nyfiken

 
Kalle

Kalle

31 juli 2009 12:01

MAIS tappar Jimmy & Jimmy till Vimmerby IBK.

http://www.svenskidrott.se/organisation.asp?WCI=wi

 
Ingen bild

Jag vet!!

7 augusti 2009 20:17

Väckelsång har problem. Två áv deras bästa spelare skadade. David Bolander och OLof Eriksson är båda knäskadade. Vet dock inte hur allvarligt. Utan dom får Väckelsång problem att hänga med i toppen. Per N klarar inte det själv!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gurun - 26 november 2009 23:13

Börjar lugna ner sig nu med grejjerna i mitt liv som gjort att ja inte riktigt kunnat koncentrera mig på denna bloggen så mycket sista tiden men nu är det på uppgång igen känner jag och nu har jag sug igen!   Kort analys om förra omgången först.....

Av gurun - 20 november 2009 16:11

Södra serien. Nybro - Fliseryd  4-7 Fliseryd har ett bra lag med rejäl spets, nybro saknar spetsen men är starka hemma så skulle kunna störa men jag tror inte de räcker. Färjestaden - Borgholm 5-6 Derby på Ön, Qasim tillbaka i borgholm,...

Av gurun - 17 november 2009 14:47

Ja då va de dags att även analysera den södra serien på samma sätt, kul förresten att de är uppskattat att jag skriver igen, sprid det till era lag så får vi det till en rejäl mötesplats för alla som är intresserade av division 4!   Analys av ...

Av gurun - 16 november 2009 12:21

Hej igen vänner! Får hoppas de finns lite läsare kvar till den här bloggen iallefall trots min svaga uppdatering senaste tiden, ska försöka bli bättre de har ni mitt ord på, och nej jag är inte blomman, jag känner inte ens blomman utan vet bara ...

Av gurun - 9 november 2009 01:25

Hej, gurun här igen, de har hänt lite saker i mitt liv som gjort att jag just nu inte kunnat fokusera på innebandyn men tackar er som skrivit och gett mig stöd trots min frånvaro ett tag de är ni som gör att man verkligen vill fortsätta och jag lovar...

Presentation

Omröstning

Vad saknar man mest i dessa lägre serier?
  Intresse, för dålig bevakning av massmedia som exempel.
 Matcharrangemang av klubbarna ska vara bättre så det blir lite drag kring matcherna
 Publiken!
 Seriösa föreningar och lag
 Fina idrottshallar!
 Bättre domare!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Diskutera och läs i gästboken här!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards